سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستان همدم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

                    به نام دوست

گفتم که روی خوبت از ما چرا نهان است؟

                  گفتـا تـو خـود حجـابی ،ور نـه رخــم عیـان است

گفتم :فراق تا کی ؟گفتا که تا تو هستی

                 گفتم:نفس همین است ؟گفتا سخن همان است (1)

باران نبارید ، چشمه ها نجوشید ، سالها آمدند و رفتند، اما ابری نیامد 

 وبارانی نبارید ..در جستجوی آب گوشها تیز شده بود ..

 به ناگاه صدائی شنیده شد:

  ( تا بارانی نشوید ، باران نمی بارد )..! 

              نمایش تصویر در وضیعت عادی   

 برخی گفتند : از بی حوصلگی است ،

برخی گفتند: هزیان تشنگی است ..

اما نباریدن باران و تشنگی ، نه هزیان گوئی بود

 و نه از بی حوصلگی ..چاره ای نبود ،

باید بارانی می شدند ،تا باران ببارد..(2)

 وقتی ابر های تیره ،چهره خورشید را پوشانده و دشت و دمن

 از دست بوسی آفتاب محروم گردیده، وسبزه و گل از دوری

مهر عالم تاب پژمرده است ، چاره چیست ؟

زمانی که عصاره آفرینش وخلاصه خوبی ها و آیینه زیبائی ها

رخ در نقاب غیبت کشیده، و جهانیان از فیض حضور او

بی نصیب مانده اند چه می توان کرد؟

گل های باغ چشم به راهند تا سایه باغبان مهربان را بر سر خود ببینند

واز دستان پر مهر او آب حیات بنوشند ودلهای مشتاق ، بی تاب

 چشم های اویند، تا عنایت شور آفرین او را لمس کنند،

  و اینجاست که « انتظار »شکل می گیرد .

آری ، همه منتظرند تا او بیاید و سبزی و نمایش تصویر در وضیعت عادی

نشاط را به ارمغان آورد. 

انتظار ، چشم به راه بودن است واین چشم به راهی به تناسب بستر

 و زمینه آن ارزش پیدا می کند و آثار و پیامد هایی دارد .

انتظار تنها یک حالت روحی ودرونی نیست بلکه از درون به بیرون

 سرایت می کند و حرکت واقدام را می آفریند

به همین دلیل است که در روایات ،

 انتظار به عنوان یک عمل و بلکه بهترین اعمال ،

 معرفی شده است  (3)

بنا بر این انتظار با نشستن و دست روی دست گذاشتن نمی سازد .

انتظار با چشم به در  دوختن و حسرت خوردن ، تمام نمی شود ،

بلکه در حقیقت انتظار ، حرکت ونشاط و شور آفرینی نهفته است.

آنکه در انتظار عزیزی است، سر از پا نمی شناسد ودر تلاش است

 تا خود ومحیط اطراف رابرای آمدن مهمان آماده کند

و موانع حضور او را بر طرف سازد.

اما چه باید کرد؟

برای اینکه ظهور نزدیک شود

 چه کارهایی باید انجام داد؟

برخی از مفهوم انتظار چنین برداشت کرده اند که :

باید زمینه ظهور را مهیا کرد.

وچون در روایات آمده است که هر گاه جامعه پر از فساد و تباهی شده

 باشد ،امام عصر (عج)به جهت اصلاح جامعه ظهور خواهد کرد ،

 پس باید در ترویج تباهی وفساد  در جامعه قدم برداشت ، تا با

شیوع فساد ،زمینه ظهور را فراهم سازیم !

وبر این باورند که نباید با فساد مبارزه و آن را منع کرد.بلکه باید کاری

کرد تا جهان پرازبی عدالتی ، فساد و گناه  شود تا حضرت برای

پاکسازی دنیا از تباهی و برقراری عدالت به طور یکسان در تمام

جامعه قیام کنند.

اما اگر اندکی تأمل و تفکر در قرآن داشته باشیم ،

خواهیم دید که این اندیشه، درست در مقابل  دیدگاه قرآن

واهل بیت(ع)  است.آنجا که در قرآن و روایات امر به معروف و

 نهی از منکر را از وظایف حتمی هر مسلمان می دانند.

و بنیانگذار جمهوری اسلامی چه زیبا این اندیشه را نقد نموده اند،

 می فرماید:

« ما اگر دستمان می رسید ،اگر قدرت داشتیم ،باید برویم تمام

ظلمها و جور ها را از عالم برداریم تکلیف شرعی ماست،

 منتها ما نمی توانیم . آیا ما بر خلاف آیات شریفه قرآن

 دست از نهی از منکربر داریم؟  دست از امر به معروف بر داریم؟

و توسعه بدهیم گناهان خود را برای اینکه حضرت بیایند؟! » (4)

راستی پس وظیفه ما چیست؟

ادامه دارد...

                                 منابع: 1- فیض کاشانی                     2- اسماعیل شفیعی سزوستانی

                                 3- بحار الانوار،ج 52 ،ص 122      4- صحیفه نور ،ج 20 ، ص 196


[ پنج شنبه 85/4/22 ] [ 7:15 عصر ] [ حسین علی شیخ ]

           السلام علیک یا ابا صالح المهدی

بیا که باز مرا بیقرار خواهی کرد
          به یک اشاره زمین را بهار خواهی کرد
کمان و تیر بگیر و به کوی عشق بیا
          عقاب کوه احد را شکارخواهی کرد
سکوت می شکند تکسوار وادی عشق
          چنانکه در دل صحرا غبار خواهی کرد
هر آنچه موعظه کردم دلم مهار نشد
         بگو برای دل من چه کار خواهی کرد
تو را به هرچه قسم آتش غزل بنشین
         که رازهای مرا آشکار خواهی کرد

می خواهم از او بگویم:از اوکه در زیارت آل یاسین در وصفش آمده:

السلام علیک ایها الرحمةالواسة نمایش تصویر در وضیعت عادی

سلام بر تو ای رحمت فراگیر

از او که خود فرمود:ان رحمةربکم وسعت کل شیء وانا تلک الرحمة

همانا رحمت پروردگارتان همه چیز را فرا گرفته است ومن آن رحمت الهی ام.

همان کسی که سر چشمه رحمت بی کران الهی است وتربیت شده نفخه رحمانی

آن پدر مهربان،برادر همزاد،همدل  همراه  وهو که پناه همه است در حوادث هولناک

اما دریغا،دریغا که در گوش ما همواره از قهر او گفته اند وما را از شمشیر و جوی خون او ترسانده اند

واز مهر و عشق سر شار او به انسانها کمتر گفته انددر حالی که قهر او ،جلوه ای از مهر نا متناهی اوست

هدف نهائی او رساندن انسان به درجه عبودیت و معرفت الهی و فرا گیر سازی مهر و محبت رحمانی است

بر خلاف آنچه  برخی اندیشیده اند که امام مهدی (عج) با شمشیر عدالت دریائی از خون به راه می اندازد

وبسیاری را از دم شمشیر عبور می دهد!

امام عصر (عج)مظهر رافت و رحمت پروردگار است ومانند جد بزرگوارش پیامبر اعظم (ص)،

ابتدا همگان را با بیان روشن  ودلایل آشکار به اسلام و قرآن فرا می خواند واکثر مردم دعوت آن حضرت را

 پاسخ داده وبه او می پیوندند

بنا بر این امام (عج)تنها با مخالفان سر سخت که آگاهانه از پذیرفتن حق سر باز میزنند وجز با زبان شمشیر

نمی فهمند با سلاح بر خورد می کند نه با همه مردم  

شمشیر قهر وانتقام او ،برای از میان برداشتن معاندان و مستکبرانی است که بوئی از مهر و محبت نبرده اند

و فراگیر شدن رافت ورحمت الهی را در جهان ،و رسیدن انسان به سعادت را نمی خواهند

آری ،آنان که موانع مهر گستری در جهاند باید باتجلی قهر الهی از میان بروند

پس ای برادر و خواهرم ، بیا تا بار دیگر در سایه سار مهر و محبتش ،معرفت وشناخت خویش رانسبت به آن یگانه دوران

وآن امیر مهربان ارتقاء بخشیده و دست بردعا بریم و بگوئیم

اللهم هب لنا رافته ورحمته ودعائه وخیره

پروردگارا،بر ما رافت ورحمت و دعا و نیکی آن بزرگوار را عنایت فرما

اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من انصاره واعوانه

آمین یا رب العالمین

                                                         منابع

                                                               1_مفاتیح الجنان

                                                              2_بحار النوارج 53

                                                              3_نگین آفرینش


[ شنبه 85/4/17 ] [ 10:30 صبح ] [ حسین علی شیخ ]

                                                یا رب الحجة

                                    بحق الحجة اشف صدر الحجة بظهور الحجة

            

قال مولانا الحجة:فما یحسبنا عنهم  الا ما یتصل بنا   ممـا نکرهـه و لا نوثره منهـم

..و ما را از ایشان چیزی محبوس نکرده است،مگر اعمال نا خوشایند و نا پسندی از ایشان به ما می رسد

                                                                                                                                                    بحارج 53 ص 177   

                     

علت محرومیت و مهجوری مردم از وجود عنصری و معنوی امامان معصوم (علیهم السلام)بی لـیاقتی وا عمال نا شایسـت آنهاست:

اعمـالی که قهر و خشم  الـهی را بر می انگیزد وتو فیـق بهره گیری از بهتـرین نعمـتهای الهی را سلب می کند  .

 

 آری انحرافات و رفتار های ستم گـونه ، ،انسان را  از امام خود دور می کند چنانچه امام زمان (عج) در این توقیع شریف به شیخ مفید(ره)بیان فرمـود ند

 

به راستی ، خیالی بس وا هـی وبیهوده است  که با آلودگی و گناه آرزوی ارتباط و دیدار با پاک ترین وجود هستی را در سر بپرورانیم از یاد نبریم که استمرار گناه کاری و ارتکاب محرمات الهی ، اگربا پشیمانی قلبی  و اشک توبه پاک نگردد،به تدریج انسان را از امام زمان (عج)دور و دور تر می کند تا جائی که خدای ناکرده

او را در مقابل امامش به جنگ و ستیزه  وا می دارد چنانچه در کربلا چنین شد

 

پس دوستان عزیز با اعمال نیک خود و اجتناب از محرمات زمینه ظهور آقامون و فراهم کنیم

 

شما چه اندیشه نموده اید؟


[ یکشنبه 85/2/31 ] [ 11:0 صبح ] [ حسین علی شیخ ]

          *** به نام حضرت دوست ***

 

قال النبی(ص)ای والذی بعثنی بالنبوة انهم لینتفعون به ویستضیئون بنور ولایته کانتفاع الناس بالشمس وان جللها السحاب

 

بله به خدایی که مرا به نبوت برگزیده ،سوگند  همانا شیعیان از وجود او(امام زمان عج)بهره می برند واز نورولایت او طلب نورانیت

 می کنند،همانگونه که مردم از خورشید پشت ابر بهره مند می شوند

 

تشبیه آن حضرت به خورشید پوشیده باابر به اموری چند اشاره دارد:

 

1-نور وجود و علم و هدایت به واسطه او می رسد   چنانچه از روایات معتبر ثابت می شود که  اهل بیت (ع)  علت غائی ونهائی از ایجاد خلق بوده اند واگر ایشان نبودند ،نور وجود به دیگر موجودات نمی رسید وبه برکت وشفاعت ایشان است که علوم و معارف بر مردم ظاهر وبلاها از ایشان دفع می شود پس اگر ایشان   نبودند،مردم به خاطر اعمال زشتشان استحقاق گرفتار شدن به انواع عذاب های الهی را می یافتند

 

 2-همان گونه که مردم همواره در انتظارند تا خورشید از پشت ابر به در آید ونور افشانی خویش را به اوج برساند، شیعیان مخلص نیز در هر لحظه ودر هر زمان منتظر اویند ولحظه ای نیز از او مایوس وناامید نمی شوند

 

3- انکار کننده وجود مقدس او با آنکه آثار فراوان وجودی او ظاهر است،همچون کسی است که اصل وجود خورشید را  به هنگامی که پشت ابر قرار می گیرد ،انکار نماید

 

                                                                                   بحار  ج 52 ص 94

 

مهر کوی تـو آمیخته در خلقـــــــــت ما                      عشق روی تو سرشته است به آب و گل ما

 

نیست جز ذکر گل روی تو در محفل ما                     نیست جز وصــــل تو چیــز دگری حاصـل ما

 

                                                                                   حضرت امام خمینی (ره)

 

این جمعه هم چشم به راه توایم مهدی جان

 

اللهم عجل لولیک الــــفرج

 

                                                                                  التماس دعا
[ پنج شنبه 85/2/28 ] [ 1:52 صبح ] [ حسین علی شیخ ]

                            هوالحبیب

میرزای شیرازی(ره) وصدور فتوا به اذن امام زمان (عج)

 

آیة الله سید محمد فشارکی(ره) خطاب به میرزای شیرازی(ره) عرضه داشت:

(( سید،چرا علیه استعمار انگلیس برای خدا قیام نمی کنی؟

چرا بر تحریم تنبا کو فتوا نمی دهی؟

مگر خون تواز خون سید ا لشهدا(ع) رنگین تر است؟))

جناب استا د نظری به شاگرد خویش انداخت وفرمود:

واقعش را بخواهی مدتها در فکر چنین فتوائی بودم وابعاد مختلف آنرا بررسی می کردم تا اینکه دیروز به نتیجه نهائی رسیدم امروز به سرداب غیبت رفتم  تا از مولایمان امام  زمان(عج) اجازه صدور فتوا را بگیرم آقا نیز اجازه فرمودند ودقایقی قبل از آمدن شما فتوارا

نوشتم متن این بود

((الیوم استعمال توتون وتنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است))

این فتوای به ظاهر ساده به زودی در سرتاسر ایران پخش گردید و در همه جا غوغا بپا نمود تا آنجا که حتی ناصرا لدین شاه در حرم سرای خود دستور آوردن  قلیان داد اما کسی اعتنا  نکرد، از اطاق خود بیرون آمد زنان را مشغول شکستن قلیان های سلطنتی دید به آنها  اعتراض کرد، یکی از زنان به او گفت میرزای شیرازی همان کسی که یک روز من و تو را به هم حلال نموده امروز توتون وتنباکورا حرام نموده . ناصرا لدین شاه با عصبا نیت فریاد زد:

معلوم نیست بر این مملکت من حکومت می کنم یا میرزای شیرازی؟

سرانجام فشار بیش از حد مردم به دربار،  شاه را وادار به لغو امتیاز نمود.

بدین ترتیب توطئه انگلیس در هم شکست و اهداف شیطانی شان به ثمر ننشست .

علما و مردم متدین این پیروزی را به میرزای شیرازی تبریک گفتند .

اما میرزا با گریه چنین چنین پاسخ داد:

( از این پس دشمنان اسلام به فکر مبارزه با کانون خطر، یعنی روحانیون می ا فتند. )

زندگانی 82سا له سراسر مبارزه وافتخار میرزای شیرازی در سال 1312باخط سرخ شهادت به پایان آمدودر کنا ر درب شیخ طوسی که به حرم مطهر حضرت علی (ع)گشوده می شود ودر مدرسه ای که خود بنا نهاده بود به خاک سپرده شد

حال این سوال به ذهن می رسد که میرزای شیرازی  چگونه به محضر امام زمان(عج)

می رسد و از ایشان کسب تکلیف می نماید ؟

پاسخ اینکه میرزای شیرازی(ره)به مقام ولایت ونیابت امام زمان (عج)رسیده وعهده دار  ولایت وسرپرستی امور مسلمین گشته است تا آنجا که جز با اجازه آن حضرت لب از لب

 وا نمی کند و فتوائی جز به رضایت و خواست آن حضرت نمی دهد وطبق فرموده امام حسین (ع)از جایگاه امام شان وراه ارتباط با مولایشان به خوبی آگاهند

                                                                                         شیفتگان حضرت مهدی(عج)ج2ص355

 

 

بیگانه باش از خویش ، وز خویشتن میند یش

                                         جــــز آشـنا نبیــند ، دید ار آشنــا را

پـروا نه وش ز آتش، هرگز مشــو مشــوش

                                        داننــد اهـل دانـش، عین  بقــا ،فنا را

                                                                            ایة الله غروی اصفهانی

 

بیست  و چهارم اردیبهشت ماه، سالروز پیام تاریخی میرزای شیرازی در سال 1270 ه،ش  گرامی باد


[ دوشنبه 85/2/25 ] [ 12:42 صبح ] [ حسین علی شیخ ]
........

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب